Czyszczenie DPF

Separator


  • Audi Img
  • Jak to robimy w Carbon Clean?

    1. 1. Wykonujemy badanie kamerą endoskopową.

    2. 2. Przed zabiegiem sprawdzamy ciśnienie zwrotne na filtrze

    3. 3. Zdemontowany filtr zalewamy specjalnym środkiem BIODEGRADOWALNYM rozmiękczającym osad

    4. 4. Kilkukrotnie, w obu kierunkach czyścimy FILTR pod wysokim ciśnieniem mieszanki specjalnego środka/wody/powietrza

    5. 5. Urządzenie pracuje w cyklach, aż do pełnego wyczyszczenia

    6. 6. Suszymy

    7. 7. Wykonujemy ponowny pomiar ciśnienia zwrotnego DPF

    8. 8. Aplikujemy specjalny czynnik obniżający temperaturę spalania osadu w filtrze z 600° do 400°

Baza wiedzy

Separator


Katalogujemy i archiwizujemy wszystkie filtry oraz katalizatory, które do nas trafiają. Dzięki temu poszerzamy naszą wiedzę i doskonalimy umiejętności.
Archiwizacja każdego przypadku umożliwia lepszą analizę i zrozumienie nowo przybywających filtrów oraz katalizatorów.
Pozwala nam to działać sprawnie, szybko i skutecznie.

  • Audi Img
  • Audi Img
  • Audi Img
  • Audi Img

Najczęstsze błędy warsztatów

Separator


Wiele warsztatów świadczących usługi regeneracji DPF popełnia błędy wynikające z braku podstawowej wiedzy lub zaniedbania kroków diagnostycznych. Oto lista najczęstszych problemów i ich konsekwencji:

Brak solidnego wywiadu z użytkownikiem auta

Właściwy wywiad z klientem jest kluczowy w zrozumieniu problemu.

Najczęstsze błędy:

  • Zakładanie, że objawy są identyczne z poprzednimi przypadkami.
  • Pomijanie prostych pytań o ilość przejechanych kilometrów czy warunki eksploatacji.

Dlaczego to ważne?

Szczegółowy wywiad może skrócić czas diagnozy i pomóc w rozwiązaniu problemu.

Pomijanie kroków serwisowych

Rutyna i presja czasu prowadzą do pomijania ważnych procedur.

Efekty:

  • Powierzchowne rozwiązanie problemu.
  • Ciągłe zapychanie filtra.
  • Brak warunków do automatycznego dopalania filtra.

Dobra praktyka:

Szczegółowa diagnostyka, w tym podstawowa, wtórna i jazda testowa, jest kluczem do skutecznego rozwiązania problemu.

Brak potwierdzenia warunków pomiarowych

Nie należy całkowicie ufać odczytom testera diagnostycznego.

Najczęstsze błędy:

  • Brak zewnętrznych pomiarów weryfikacyjnych.
  • Ignorowanie komponentów, które działają poza normami, ale nie generują błędów.

Dobra praktyka:

Znajomość wartości startowych i granicznych komponentów pozwala na trafniejszą diagnozę.

Brak diagnostyki podstawowej i ukierunkowania działania

Demontaż filtra bez diagnostyki wstępnej to poważny błąd.

Najczęstsze błędy:

  • Sugerowanie się opiniami klientów lub innych mechaników.
  • Czyszczenie filtra bez poznania przyczyny problemu.

Dobra praktyka:

Zawsze przeprowadzaj pełną diagnostykę, nawet jeśli klient wymaga tylko czyszczenia filtra.

Brak jazdy testowej (test drive)

Po naprawie konieczna jest jazda testowa, najlepiej na dystansie 100-200 km.

Dlaczego to ważne?

Pozwala zaobserwować rzeczywiste wartości i upewnić się o skuteczności naprawy.

Brak recall – ponownego sprawdzenia po 500-1000 km

Dobry serwis zaprasza klienta na kontrolę układu wydechowego po przejechaniu kilkuset kilometrów.

Efekty:

  • Możliwość wykrycia niewidocznych wcześniej problemów.
  • Potwierdzenie jakości wykonanej usługi.

Test szczelności – najczęściej pomijany krok diagnostyczny

Sprawdzanie szczelności układu dolotowego przy pomocy urządzenia wytwarzającego ciężki dym to podstawowy etap diagnostyki.

Brak szczelności może powodować:

  • Spadek mocy.
  • Niedopalenie mieszanki powietrzno-paliwowej.
  • Zapchanie filtra DPF.
  • Wypadanie zapłonów i nierówną pracę silnika.
  • Głośniejszą pracę i spadek dynamiki.

Ważne:

Nawet małe wycieki powietrza mogą prowadzić do poważnych problemów, zwiększając częstotliwość wypalania filtra i jego zapychania.

Podsumowanie

Diagnostyka układów DPF wymaga kompleksowego podejścia, dokładności i przestrzegania procedur. Pomijanie podstawowych kroków prowadzi do błędnych diagnoz i powracających problemów. Zaufaj serwisom, które stawiają na szczegółową diagnostykę i jakość wykonania!

Oferta

Separator


Ceny zależne, od modelu i typa filtra lub katalizatora, zaczynają się od kwoty 550zł

Katalogujemy i archiwizujemy wszystkie filtry i katalizatory, które do nas trafiają. Dzięki temu poszerzamy naszą wiedzę oraz umiejętności. Archiwizowanie wszystkich przyjeżdżających do nas przypadków pozwala nam na lepszą analizę i zrozumienie nowo przyjeżdżających filtrów i katalizatorów. Dzięki temu możemy działać sprawnie, szybko i skutecznie